Naar Hoi An en door naar Nha Thrang.

11 juni 2011 - Nha Trang, Vietnam

Woensdag 8 juni 2011: Worden vandaag om 08.30 uur opgehaald en gaat onze reis verder naar Hoi An, deze reis gaat door de bergen over the pass of Ocean Clouds (Wolkenpas) en ook via de Marble Mountains (Marmerbergen). Heel mooi gebied wat ook nog uitzicht biedt op een baai, zitten al gauw op een behoorlijke hoogte. Natuurlijk op het hoogste punt (2100 m) nog wat plaatjes geschoten en zo komen we rond 13.00 uur in Hoi An aan. Weer een mooi hotel met een voor het eerst deze reis ook een groot zwembad, waar we dus deze middag gelijk gebruik van maken. Het is vandaag weer een erg warme dag, hebben dit zwemmiddagje dan ook wel verdiend. In de avond zijn we door het plaatsje Hoi An gelopen. Het is een mooi stadje dat sinds 1999 onder bescherming staat van de Unesco. Het is een Aziatische handelsstad uit de 15e tot de 19e eeuw. Ook wij konden de verleiding niet weerstaan om bij een aanbevolen kleermaker allemaal wat te laten maken. Onze maten worden opgemeten en kunnen morgen om 15.00 uur komen passen, gewoon te gek, een pak, 2 jasjes, tuniekpak en 2 overhemden. Gaan er van uit dat dit helemaal goed komt. Verder die avond nog lekker wezen eten en wat rondgelopen het is een druk en een heel gezellig plekje.

Donderdag 9 juni 2011: Hebben ons door het hotelbusje naar het strand laten brengen, worden bij het strandhotel “Hoi An” afgezet en dit hotel behoord bij het stadshotel waar wij verblijven. Het is een fantastisch plekje, lekker onder de parasol op een bedje, dit gaat helemaal goed komen. Hebben rond 15.30 uur een afspraak bij de kleermaker, hoe bedenken we zoiets om bij 36 c. en dan kleding te gaan passen!!!!. De kleding die we hebben laten maken is pas-klaar, er moeten nog een paar aanpassingen gedaan worden. Wel zijn we allemaal tevreden met wat er gemaakt is, al is het natuurlijk wel zweten in het winkeltje. Rond 18.30 uur kunnen we de spullen ophalen. Na wat rondgelopen te hebben besluiten we nog een boottripje van een uur te maken over de Thu Bon rivier. Het is weer zo’n lokaal bootje, helemaal super, ook hier weer bijzondere dingen gezien, o.a. een visser die een demonstratie geeft met het werpen van zijn net. Zijn op tijd terug om onze kleding op te halen, ongelofelijk zoals afgesproken dus “binnen 24 uur” totaal negen kledingstukken laten maken. Ze zijn dan ook heel blij met ons en wij met hen. Ook vanavond weer in een gezellig restaurantje wezen eten en oh oh wat is de Vietnamese keuken toch heerlijk.

Vrijdag 10 juni 2011. Worden vanmorgen al om 08.15 uur opgehaald en naar het vliegveld gebracht, naar onze volgende bestemming Nha Trang waar we drie overnachtingen hebben in het Sunrise Beach Resort. Vanaf de luchthaven is het een kleine drie kwartier rijden. De verschillen zijn duidelijk te zien in vergelijking met het noorden, langs de kust worden heel veel hoge hotels gebouwd, wegen aangelegd enzovoorts. Het zuiden van Vietnam zal er binnenkort heel anders uit komen te zien. Maar de kust die wij nog nergens anders zo uitgesterkt hebben gezien en met allemaal witte standen is prachtig. Onze kamers hebben een mooi uitzicht over de zee en in de avond allemaal zien we verlichte palmbomen. De kamer is groot en luxe, het is voor ons wel weer even wennen want de overgang is groot, maar wel apart. Het is er op straat ook wel wat luidruchtiger, met plaatselijke muziek en wat al niet op straat.