Op stap in en rond Nha Trang.

12 juni 2011 - Nha Trang, Vietnam

Zaterdag 11 juni 2011:

Na een  overheerlijk ontbijt (heel veel keus) besluiten we vandaag op het strand door te brengen (lekker lammen!!!) Zoals wel een beetje verwacht worden we daar ook goed verzorgd. Helaas in de middag plotseling een plaatselijke bui, wat ook wel weer verfrissend is. Peter en Truus hebben een eind langs het strand gelopen en hebben onderweg een paar leuke tentjes gezien bij het strand om vanavond te gaan eten en te borrelen. Vanaf vandaag begint het jaarlijkse festival aan ded zee, het is overal stik druk en daardoor is er ook een heel groot gedeelte van de weg afgesloten. Laten ons `s-avonds dan ook met een taxi afzetten in het “Nightlife”district. Op zich is dit al een belevenis, al het getoeter, het verkeer loopt werkelijk door elkaar heen, niet van ik kom van rechts, nee ik doe wat me goeddunkt. Ze hebben zo hun eigen regels en het gaat allemaal goed, iedereen gunt elkaar de doorgang lijkt het zo te zien. Zouden ze in Nederland echt een voorbeeld aan kunnen nemen.

Hebben ook nu weer heerlijk gegeten en ons in het feestgedruis gestort. Hebben een prima plek bij een standtent (Sailing Club Nha Trang) waar we om 22.00 uur van een prachtig vuurwerk hebben kunnen genieten. Vanaf 22.30 uur ook verschillende optredens kunnen zien omdat we recht voor de Beachparty` zitten. Echt super aan het strand, waar het heel erg druk is “net de strandfeesten in Hoek van Holland” maar dan zonder optreden van de ME. Sluiten deze dag iets later dan normaal af.

Zondag 12 juni 2011:

Het is vandaag de verjaardag van Jeroen, voor Truus natuurlijk wel vreemd om niet thuis te zijn. Hebben voor vandaag een eilanden tour geboekt, en tussendoor kan er gesnorkeld worden. Weer helemaal goed, hebben een privé speedboot. Brengen nog een bezoek aan een drijvende vismarkt, waar allerlei vis voor het uitzoeken is. Na wat stops op zee waar we konden snorkelen, worden we afgezet bij een klein strandje waar de strandbedjes al klaar staan. Hier dus lekker uitgerust en genoten van een Mocktail om vervolgens in de namiddag weer teruggebracht naar de wal. Nemen nog een afzakkertje bij een gezellige standtent (waar ook gelijk een bierbrouwerij is “Louisiana Brewery`), waar de mannen geen moeite mee hebben. Terug bij het zwembad nog even een laatste duik genomen, mogelijk dat dit er voorlopig niet meer van gaat komen. Vertrekken morgen al vroeg, worden om 07.00 uur opgehaald en naar de luchthaven gebracht waar we om 09.15 uur onze vlucht naar Ho Chi Min City (Saigon) nemen.

1. Kim:
    13 juni 2011
    Hee,

Mooie foto's! Heel veel plezier nog!

xxx Remco en Kim
  2. Marja:
    13 juni 2011
    Nog meer mooie foto's. En gefeliciteerd met Jeroen he.
    Groetjes Marja